Jak rozpocząć bieganie?


Dowiedz się jak rozpocząć bieganie i jak biegać aby schudnąć. Rozpocznij bieganie i poznaj metody dzięki którym będziesz bieganie stanie się dla Ciebie proste i przyjemne.

Kliknij 2 razy szybko na video, by przejść na pełny ekran.

A jeśli lubisz czytać to poniżej znajdziesz transkrypt:-)

Jak rozpocząć bieganie

To jest właśnie temat którym się dzisiaj zajmiemy. Pod poprzednim nagraniem Sara zostawiła komentarz o następującej treści:

Chcę wprowadzić zdrowe zasady żywienia do swojego życia i zacząć lubić bieganie. Mógłbyś coś o tym napisać? Coś żeby podsycić ekscytację względem tego sportu, której u mnie za grosz nie ma?

Chcę Ci Sara powiedzieć że podobnie jak u Ciebie u mnie tej ekscytacji też kiedyś nie było. Kiedyś nie lubiłem biegania i było to dla mnie bardzo męczące.

Moja historia

Rozpocząłem bieganie mniej więcej w szkole średniej razem z bratem i kuzynem. Ja chciałem schudnąć, a oni robili to raczej dla zdrowia i kondycji. Robiłem to, ale traktowałem to raczej jako „mycie zębów”. Coś co mi służy, ale tak naprawdę tego nie lubiłem. Nie sprawiało mi to żadnej przyjemności. W tym momencie „czerpanie radości z biegania” było dla mnie rzeczą niezrozumiałą.

Zmieniło się to gdy przeczytałem pewną książkę. Był to „Podręcznik Biegacza” autorstwa Boba Glovera. Autor pisał o bieganiu tak jakby to była dla niego wielka pasja.Tak jakby sprawiało mu to dużo przyjemności i radości. Bardzo mnie to zaintrygowało. Chciałem to zrozumieć, dowiedzieć się jak to jest możliwe. Zacząłem z zainteresowaniem czytać tę książkę i co najważniejsze wcielać wszystkie opisane tam zasady w życie.

Kluczem do wszystkiego jest nastawienie

Wtedy właśnie zrozumiałem że najważniejsze jest nasze nastawienie. To jak podchodzimy do wielu spraw, co robimy. Nasze nastawienie tak naprawdę determinuję wszystko. Determinuję nasze sukcesy – to co w życiu osiągamy.

Musisz sobie zdać sprawę z tego, że tak naprawdę wszystko co robisz robisz tylko i wyłącznie dla siebie samego. Ja kiedyś bardzo często chciałem schudnąć, żeby ludzie na mnie inaczej patrzyli, żeby darzyli mnie większym szacunkiem. Chciałem udowodnić innym, że stać mnie na to.

Po lekturze tej książki zrozumiałem że tak naprawdę nieważne jest to wszyscy ludzie myślą o tym co robię, ale to co ja o tym wszystkim myślę. Wszystko co robisz musisz robić właśnie z tego powodu. Zrobić to dla siebie samego.

Zacznij z niskiego poziomu

Jeśli chcesz rozpocząć bieganie to bardzo ważne jest by zacząć z niskiego poziomu. Bardzo wielu ludzi popełnia właśnie ten błąd, że chcą osiągnąć bardzo dużo w bardzo krótkim czasie. Wiem jak to jest bo kiedyś też się na tym skupiałem i właśnie przez to ciągle doświadczałem efektu jo- jo.

Max 3 biegi w tygodniu

Bardzo ważne jest by na początku biegać najwięcej 3 razy w tygodniu. Nie możesz biegać częściej, nie możesz biegać rzadziej. Musisz dać swojemu organizmowi czas na to by się do tego przyzwyczaił. Nie możesz jak inni biegać kilka dni pod rząd, bo tak naprawdę jeśli ktoś zaczyna w taki sposób (Chce osiągnąć bardzo dużo w krótkim czasie) to po pewnym momencie łapie go zniechęcenie i ma wszystkiego dość. To sprawia z kolei, że sobie to wszystko odpuszcza.

Ty musisz pokazać swojego organizmowi, że to jest łatwe i proste. Musisz mu dać czas na regenerację między dniami w których biegasz i wtedy właśnie poczujesz że to jest naprawdę bardzo proste. Zaczniesz się tym bieganiem naprawdę bardzo cieszyć i będziesz mieć z tego dużą satysfakcję bo nie odpuściłaś sobie tak jak to robią to inni. Zaczęłaś od niskiego poziomu i idąc progresywnie coraz bardziej w górę, udowadniając sobie, że to jest naprawdę bardzo proste.

Najlepiej biegać w odstępach dwudniowych. Przykładowo; poniedziałek, środa, piątek. Musisz mieć czas na regenerację. Każda przerwa to czas na regenerację, na to żebyś sobie odpoczęła i żebyś potem z zapałem i siłą zaczęła kolejny dzień z bieganiem. W ten sposób będzie Ci to sprawiało większą radość.

Biegaj truchtem

Kolejną ważną sprawą jest tempo w jakim biegamy. Wiele osób które chcą osiągnąć bardzo dużo w krótkim czasie popełnia ten błąd że biegają szybko. Nigdy więcej tego nie rób. To jest poważny błąd. Chcę ci powiedzieć że najlepszym tempem do odchudzania jest trucht.

Wiem że to jakby przeczy logice, ale im szybciej biegniesz to wtedy Twój organizm pobiera energię z zapasów w mięśniach, a przy wolnym bieganiu ta energia czerpana jest z zapasów Twojej tkanki tłuszczowej. Więc pamiętaj „Biegnij truchtem”:-).

Bieganie truchtem jest też ważne z tego względu, bo gdy biegasz wolno, to zdajesz sobie sprawę z tego że to jest naprawdę proste i po pewnym momencie zauważasz że daje Ci to wiele radości.

Odpręż się

Bardzo ważne jest abyś w trakcie biegania starała się jak najbardziej odprężyć. Nie traktuj to jako mus, jako coś co musisz zrobić. Powiedziałem Ci na początku że najważniejsze jest nasze nastawienie. Musisz sobie zdać sprawę że robisz to wszystko dla siebie. I tak naprawdę nie robisz to dlatego by komuś coś udowodnić i nie robisz to z innego powodu. Robisz to tylko dlatego że chcesz to zrobić.

Jeśli chcesz się do tego zmuszać to mówię Ci od razu „nie rób tego”. Musisz to robić tylko dlatego, że chcesz coś zmienić w swoim życiu. Że chcesz zmienić swoje życie, wagę i zacząć w swoim życiu kolejny nowy etap.

Niech to będzie Twoja odskocznia.

Traktuj to raczej jak odskocznię od Twoich problemów dnia codziennego. To musi być czas na relaks. Czas na odprężenie się. Ja wiem że to może Ci się wydawać bardzo trudne, ale zauważysz, że jeśli zastosujesz się do moich wskazówek czyli bieganie na początku:

  • 3 razy w tygodniu z przerwami na odpoczynek
  • tempo truchtu

To zauważysz po pewnym momencie że zacznie Ci to naprawdę sprawiać dużą przyjemność i wtedy właśnie się odprężysz.

To twój czas na relaks

Bardzo wielu ludzi jak rozpoczyna bieganie zaczyna je doceniać właśnie z tego względu bo to im pomaga ię odprężyć i wyciszyć swój umysł. Zapominają o wszystkich problemach które ich prześladują każdego dnia.

Myślę że w bieganiu najlepsze jest to że pomaga Ci się odprężyć.

Pokochasz to:-)

Po pewnym czasie zauważysz że po prostu to pokochasz:-). Stanie się to dla Ciebie tak łatwe jak spacer. Wiem że na początku każdy krok jest trudny i myślę że u Ciebie z bieganiem też może tak być.

Jeśli przetrwasz ten okres to po pewnym momencie zauważysz, że stanie się to dla Ciebie takie proste i naturalne jak po prostu spacer.

Już nie będziesz się zmuszać do tego by stawiać kolejne kroki tylko się odprężysz i to jest naprawdę bardzo piękne.

Odnajdziesz w tym spokój i wolność.

Myślę że takim największym powodem dla którego to robię to nie jest zdrowie, ani szczupła sylwetka. Ja odnajduję właśnie w tym spokój, tę wolność. Wtedy właśnie wiem że ten czas jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla mnie. To czas przemyśleń, czas refleksji.

Twoja energia wewnętrzna się zmieni

Ja nie znam drugiem takiego sposobu który tak świetnie by na mnie działał. Tak mnie ładował tą pozytywną energią. W czasie bieganie uwalniają się hormony szczęścia – są to endorfiny. Są one właśnie odpowiedzialne za ten piękny stan.

Twoja energia wewnętrzna się zmieni. Poczujesz tę radość. To wszystko co kiedyś Cię smuciło to teraz zdasz sobie sprawę, że tak naprawdę to nic nieznaczące problemy, bo co one właściwie znaczą wobec tego jak się teraz czujesz – tego odprężenia i szczęścia. To jest właśnie najbardziej piękne.

Bieganie pozwala odnaleźć ludziom tą najlepszą część siebie. To co jest w Tobie najpiękniejsze. Twoje wszystkie negatywne emocje odlecą daleko, a Ty będziesz czuć tylko tą radość i to jest właśnie bardzo piękne i mam nadzieję że już niedługo to poczujesz.

Zastosuj teraz wszystkie moje rady w życiu a zobaczysz że dzięki temu rozpoczęcie przez Ciebie bieganie będzie dużo prostsze.

Mam nadzieję że to nagranie zainspirowało Cię do tego byś spróbowała i tego Ci właśnie życzę.

Jeśli masz jakieś pytania. Jeśli chciałabyś dowiedzieć się czegoś więcej na temat biegania to możesz zadać konkretne pytania pod tym wideo. Wtedy ja postaram się w kolejnym nagraniu ten temat rozwinąć bo zdaję sobie sprawę z tego, że jest to zaledwie zalążek tego co możesz poczuć.

Wiem że potrzebujesz więcej informacji, dlatego pisz śmiało czego potrzebujesz. Czego chciałabyś się dowiedzieć i przygotuję dla Ciebie kolejne nagranie.

Do usłyszenia wkrótce,

Cześć:-)

Co o tym myślisz?